Fredagdentrettonde

Jag brukar inte vara skrockfull en dag som denna men idag var inte ödet på min sida..

Dagen började bra, jag fick bekräftat att vi får tapet och klister betalda av hyresbostäder till lilla sovrummet så vi kan tapetsera om det :-) så rekvisionen för det var jag och hämtade på hyresbostäders områdeskontor.
Sen pysslade jag och grejade här hemma, tömde fler flyttlådor och satte upp lampor i taket i vardagsrummet.. Lagade även en jättegod zucchinipaj till lunch. Sen var det dags att åka till Linköping för att tömma lite mer ur förrådet och sen spela flöjt på nolleföreställning med spexet..
När jag kommer till parkeringen tycker jag bilen ser lite konstig ut, upptäcker då att min registreringsskylt är borta, går runt bilen, ser att den är borta även i fram.. Går då ett helt varv runt bilen och kollar efter andra skador men hittar som tur var inga.. Ringer polisen och hamnar på köplats 58. SUCK! Kommer tillslut fram och kan anmäla.. Pratar med en trevlig poliskvinna som säger till mig att åka raka vägen till polisstationen för att fixa provisoriska skyltar.
Kör ner dit och tar en kölapp.. Gött tänkte jag bara 4nr tills det är jag! Men tji fick jag.. Det tog 1h och 25min innan det var min tur :( fick i alla fall provisoriska skyltar dock utan hål i och idioten som snodde mina skyltar hade sönder fästet både fram och bak så jag tackade Gud lite att jag är kvinna.. åkte till närmsta verkstad och Killen på verkstad hjälpte mig skruva fast dem ;-)
Så nu har jag fina handskrivna skyltar tills jag får hem nya skyltar..
Inte min dag idag! Dags att sova och ta nya tag tills imorgon.


Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne

Vilken otur med skyltarna, träffade din moder igår och hon sade att du fått tillbaka dem och det var ju himla bra. Ha det bra och många kramar

2013-09-15 @ 09:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0