Årsredovisning 2013

Ännu ett år har gått och här kommer årsredovisningen i punktform som traditionen lyder.

Januari
x | Firade in det nya året tillsammans med Robin, Sanne och Andreas i Uppsala
x | Var på mina ”faddrars” examensceremoni och drömde om min egen om ett halvår
x | Åkte till Sälen med pappa
x | Började sista terminen på sjuksköterskeprogrammet
x | Repade mycket med Linköpings studentspex

Februari

x | Linköpings studentspex ”Släktskapsresan” hade premiär
x | Alice fyllde 2 år
x | Pappa och Håkan Reibäck kom på besök och tittade på spexet
x | Skrev och skrev och skrev på c-uppsatsen som mer och mer började bli ett hat-objekt
x | Dammade av overallen och gick på kravall

 

Mars

x | Började min KuA på Ortopeden
x | Firade Robins födelsedag med bullar och kakor
x | Började min sista praktik som sjuksköterskestudent på Hematologen
x | Fick jobb på ortopeden i Linköping som legitimerad sjuksköterska!!
x | Åkte till Finspång för att fira Robin och hans mamma som också fyllt år
x | Gick till Aioli med finaste klasskompisarna för en brak-tapasmiddag
x | Pluggade som en galning, massa skrivuppgifter och c-uppsatsen som ska filas på

 

April

x | Åkte till Mariestad och hälsade på
x | Träffade Sandra och Jockes lilla son Linus för första gången
x | Körde vidare ner till Malmö och hälsade på
x | Gick på musikalen Carmencita Rockefeller och åt gott på Texas Longhorn efteråt
x | Hade mycket praktik under april månad
x | Träffade orkestern från Linköpings studentspex för påskmys och spelkväll
x | Skrev NKSE (Nationell Klinisk Slut Examination) sista tentan för utbildningen, den gick bra!
x | Firade Amanda som fyllde år med marängswiss och spelkväll
x | Hade en underbar förmiddag i trädgårdsföreningen på valborg med mina gamla SSKålare
x | Gick på kravallen akuten som patet för första gången

 

Maj

x | Blev godkänd på praktiken på Hematologen
x | Grillade för första gången i år med Robin, Johan och Susanne
x | Skickade in c-uppsatsen! Gick till Aioli och drack sangria och åt tapas för att fira
x | Jag fyllde 26år, firade med goda vänner och egengjord smörgåstårta
x | Fick mitt första schema som legitimerad sjuksköterska
x | Åkte till Stockholm på turné med Linköpingsstudentspex och spelade på Södra Teatern
x | presenterade mitt omvårdnadsseminarium, gick jättebra
x | Jag och Robin skrev på papper till vår första gemensamma lägenhet
x | Försvarade vår c-uppsats

 

Juni

x | Skrev klart de sista kompletteringarna vi fick på framläggningen av c-uppsatsen
x | Gick på examenssittning
x | Vår poster vann pris på posterseminariet
x | lapade sol på gräsmattan och spelade mycket UNO med Robin
x | jag tog Examen i omvårdnad!!
x | Sjöng på vår examensceremoni
x | Åkte hem till Mariestad och firade min examen med släkt och vänner
x | Närvarade på Linus dop
x | Började jobba på Ortopeden
x | Firade midsommar i Otterbäcken med familjen och sen med Vänner ute i Karleby på kvällen

 

Juli

x | jobbade som bara tusan!
x | Gick på första afterworken med arbetskollegorna på Ortopeden
x | Åkte till Göteborg och gick på Liseberg med Gustav och Amanda
x | Körde till Falköping och hälsade på Pernilla, Henke och deras lilla son Charlie
x | Sov över hos Maria efter en tuff helg på jobbet
x | Köpte min första bil!! En Ford Focus 05a
x | Skrev på en fast-tjänst på Ortopeden
x | Robin flyttade in hos mig i lilla bunkern i Linköping

 

Augusti

x | Åkte upp till Uppsala och träffade Sanne och Andreas
x | Åt god middag på Gästrike-Hälsinge nation
x | Hade en mys-dag med Sandra och Linus som kom och hälsade på
x | Packade ihop lägenheten på Västra vägen
x | Fikade med Caroline som jag lärt känna via jobbet
x | Flög till Seattle, USA med Robin
x | Umgicks mycket med Evelina och Jeff (som vi bodde hos)
x | Sightseeingade som aldrig förr i Seattle
x | Shoppade massor!!
x | Gick på Evelina och Jeffs babyshower
x | Körde roadtrip runt Olympic nationalpark
x | Stannade på La Push beach och i staden Forks(där Twillight spelades in)
x | Körde till Portland och shoppade ännu mer (skattefritt i Oregon)
x | Åt på Cheesecake factory väldigt många gånger
x | Gick på American fotball och såg Seahawks vinna mot Raiders med 67341 i publiken
x | Besökte Seattle Premium Outlet och shoppade converseskor i mängder!

 

September

x | Gick på bio och såg ”The butler”
x | Gick på pedikyr med Evelina medans grabbarna spelade golf
x | Besökte bergsstaden Levenworth
x | Åkte in till Seattle och gick en underground tour
x | Flög hem till Sverige
x | Flyttade in i ”Palatset” i Norrköping
x | Körde till Mariestad och drog ut en visdomstand som börjde krångla i USA
x | Gosade med Sandras Linus och Pernillas Charlie
x | Mycket fixande i nya lägenheten
x | Någon tyckte att de behövde mina registreringsskyltar på bilen och snodde dem
x | Spelade nolleföreställning med Linköpingsstudentspex
x | Pappa kom och hälsade på och hjälpte oss tapetsera gästrummet
x | Åkte på Kickoff med Holgerspexet

 

Oktober

x | Åkte på reunion med Idretjejerna, denna gång i Bengtsfors hos Hanna
x | Sköt lerduvor för första gången
x | Hade utbildningsdag med Ortopeden, tillbaka på HU men denna gången fick jag betalt för att sitta där
x | Firade ett år med Robin <3
x | Tina, August och Alice kom på besök
x | Åkte till Falköping för att sjunga på Charlies dop
x | Hade rephelg med Holgerspexet
x | Gick på afterwork med jobbet
x | Två år sedan Morfar lämnade oss

 

November

x | mycket rep med Holgerspexet
x | mycket jobb denna månad
x | Holgerspexet hade premiär
x | Såg Thor på bio
x | Pappa kom och hälsade på, lagade persienner och såg spexet

 

December

x | Väldigt tungt på avdelningen, mycket och väldigt krävande patienter
x | Åkte till Stockholm och gick på Pricilla med Sanne
x | Träffade Marika i Stockholm och gick på GoldenHits där min gamla Bjärnumklasskompis Elin jobbar och vi dansade natten lång på schlagergolvet
x | Bakade julgodis en hel dag!
x | pyntade fint i hela lägenheten
x | Överraskade mamma i Mariestad när hon sjöng julkonsert i Domkyrkan
x | Fick framrutorna på bilen inslagna
x | Jag och Robin fixade iordning i lägenheten
x | Firade julafton först på jobbet och sen hos Robins morföräldrar i Finspång
x | Åkte till Mariestad i mellandagarna och firade jul med min familj
x | Körde sen vidare till Malmö och firade med Robins föräldrar
x | Såg Hundraåringen på Bio
x | Sanne och Andreas tog tåget hit för att fira in det nya året med oss


Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne

Det händer mycket på ett år. Kram på dig.

2014-01-02 @ 12:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0