Möhippa!

Igår var det äntligen dags för min c-uppsatspartner Amandas möhippa! som jag väntat och längtat!
 
Dagen började med att jag drog på mig en landstingetklänning över mina kläder och gick för att "låna läkemedel" på Geriatriken där Amanda jobbar. Hon trodde i alla fall att hon skulle jobba igår och hon fick jobba i ca 15min ;) efter att jag lånat läkemedel och precis skulle gå gav jag henne ett kuvert, där det stod
"här kan du inte längre va, ta nu ditt pick och pack och dra.
Gå dit dina kläder finns, ingen tid för frågor hinns"
Det tog en liten stund, men så fattade hon att det var dags för möhippa!! Jag gav henne en kasse och sa,
"ha det så bra, vi ses... kanske"
Hon fick sen via några till brev lista ut att hon skulle ta sig till Norra cafeterian. Där stod en armé av örngott och väntade på henne... Hon skulle lista ut vilka som skulle vara med och förgylla denna dag.
Hon var jätteduktig! bara 2st fel på 17 "örngott"
Vi åkte sedan till Scandic för god frukost!! Där fick hon även sin mantel, tiara och slöja :)
Efter det bar det iväg på äventyr, Hon skulle t.ex. paddla i stångån
Hon fick springa genom en hinderbana och kasta ägg på gamla ex.
Som ni ser så börjar vädergudarna svika oss.. efter hinderbanan fick hon sen rädda sin blivande make från onda människor som låst fast honom genom att svara rätt på ett antal frågor! Hon lyckades och de fick uppleva sin första kyss igen!

Efter detta åt vi god lunch och sen bar det av på spa, därifrån har jag inte några bilder..
Efter spa´t hade Amandas blivande svägerska köpt en klänning från oss alla :) hon var såå vacker, nästan som en bröllopsklänning!!
Vi åkte ut på landet till en av möhippedeltagarna och där hade vi det mysigt hela kvällen lång! De hade gjort iordning så fint och såklart åt vi Amandas favorit Tapas :)
På kvällen berättade vi minnen och hade supertrevligt! Jag och Maria åkte därifrån vid midnatt då vi skulle upp och jobba idag.. Jag var nykter hela dagen, men behöver jag berätta hur trött jag varit på jobbet idag eller? haha zombie-Emelie! Men det var det värt! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne

Vad trevligt ni verkar att haft det

2014-06-16 @ 20:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0