Skithelg!

Måndag eftermiddag och jag har äntligen gått av jobbet för denna helgen.
Har jobbat fredag, lördag, söndag och måndag och det har varit väldigt tuffa dagar på ortopeden. Överbeläggningar och väldigt sjuka och tunga patienter.. Det har varit väldigt många som behövt opereras men det finns inte nog med operations-team så några av mina patienter har fått ligga och vänta hela helgen på att få opereras..
 
Otillräcklig är nog det ordet som passar bäst.. för vi har dessutom varit kort om folk för att det har bestämts att vi inte ska vara fulla vårdlag på helgerna vilket jag tycker är helt vansinnigt! Alla blir lidande, vi i personalen hinner inte ta rast som vi ska och patienterna får inte den hjälp och omvårdnad de egentligen förtjänar...
USCH och FY säger jag och lägger mig i soffan!
 
Imorgon är jag ledig och då ska jag antingen gå ut och gå en långpromenad om vädret lockar annars blir det en tripp till simhallen!
Jag har utmanat mig själv efter semestern. Inget godis, chips, kakor, bullar fram till jul. Jag är inte nöjd med hur jag ser ut just nu, kläderna började sitta väl tight.. Hittills har jag gått ner 7kg så jag är på god väg! heja mig :D

Kommentarer
Postat av: Sanne

Du är bäst i alla kategorier <3

2014-10-12 @ 15:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0